Wóz Asenizacyjny WA-22 000 - Spawex

Wóz Asenizacyjny - Polski Producent SPAWEX

Wóz asenizacyjny ze zbiornikiem z poliestru przeznaczony jest wyłącznie do prac w rolnictwie związanych z przewozem, przepompowywaniem i rozlewaniem substancji płynnych takich jak gnojowica, woda (nie przeznaczona do spożycia), ścieków komunalnych. Maszyna może być wykorzystywana w pracach polowych oraz w obrębie gospodarstwa rolnego. Należy pamiętaj, iż przy zastosowaniu innych substancji niż zalecane mogą powstać uszkodzenia zbiornika lub pompy. W żadnym wypadku nie wolno stosować wozu asenizacyjnego do magazynowania gnojowic ze względu na gromadzenie się gazów.

Wóz asenizacyjny serii WA-22 000 jest maszyną przyczepianą, przystosowaną do pracy na pochyłościach terenu nieprzekraczających 8,5° i współpracującą z ciągnikami o mocy powyżej 200 KM, wyposażonymi w komplet standardowych obciążników. Do napędu wozu asenizacyjnego należy stosować wał przegubowo-teleskopowy posiadający wymagane oznaczenie bezpieczeństwa CE oraz odpowiednie parametry techniczne zalecane przez producenta. Istniej możliwość przeciążenia wału, dlatego nie należy używać go do napędu innych maszyn.

Maszyna jest nowoczesna i innowacyjna, jest przystosowana do przewozu, przepompowywania i rozlewania substancji płynnych takich jak gnojowica, ścieki komunalne.

Wóz asenizacyjny jest rodzajem pojazdu rolniczego przeznaczonego do transportu gnojowicy, mieszaniny wody i obornika, z jednego miejsca na drugie. Wozy asenizacyjne zazwyczaj posiadają duży zbiornik, który jest napełniany gnojowicą z lagun lub dołów magazynowych gospodarstwa. Zbiornik jest następnie uszczelniany, a ciężarówka jedzie na pole, gdzie gnojowica zostanie rozrzucona. Wozy asenizacyjne są często wyposażone w pompę i wąż, dzięki czemu gnojowica może być bezpośrednio wtryskiwana do gleby. Ten rodzaj aplikacji pomaga zwiększyć plony poprzez dostarczenie składników odżywczych i zwiększenie retencji wilgoci w glebie. Wozy asenizacyjne są niezbędnym elementem wyposażenia wielu rolników i są dostępne w różnych rozmiarach, aby spełnić specyficzne potrzeby każdej operacji.
Specyfikacja - Wóz asenizacyjny WA-22 000

Wyszczególnienie

Jedn.
miary

Dane

Symbol maszyny

-

WA-22 000

WA-20 000

WA-18 000

WA-16 000

Typ maszyny

-

półzawieszana

Wymiary gabarytowe

- długość z zespołem rozbryzgowym

- długość bez zespołu rozbryzgowego

- szerokość

- wysokość

mm

mm

mm

mm

10 050

9250

2980

3770

Masa maszyny

kg

8000

7900

Dopuszczalna masa całkowita

kg

30 000

28 000

26 000

24 000

Nacisk na zaczep

kN

26

Parametry zbiornika

- pojemność max. zbiornika

dm3 22 000 20 000 18 000 16 000

- ciśnienie robocze

bar

6

- wydajność pompy

dm3/min

4 000

Układ jezdny

- typ zawieszenia

- rozstaw osi

- rozstaw kół na osi

- rodzaj ogumienia

- ciśnienie

-

mm

mm

-

- bar

TANDEM

1900

2100

750/60 R30.5

2

Agregatowanie z ciągnikiem

- zapotrzebowanie mocy

kW

min 150

Wał przegubowo-teleskopowy WP-T

- obroty robocze WOM

- końcówka od strony ciągnika / maszyny

obr/min -

540

6 / 6

Zastosowane wały powinny posiadać znak CE

Pomiary wielkości geometrycznych i mas podane w charakterystyce technicznej podano z dokładnością 1%

Certyfikat - Wóz asenizacyjny WA-22 000
Certyfikat - Wóz asenizacyjny WA-22 000

Wóz Asenizacyjny - Opis

Podwozie jest główną i zasadniczą częścią wozu asenizacyjnego, która z przodu ma zamontowany dyszel pociągowy zaś z tyłu wózek jezdny. Podwozie to konstrukcja spawana z kształtowników stalowych, dwóch podłużnic połączonych ze sobą profilowanymi poprzeczkami. Do podłużnic ramy przyspawane są wsporniki przeznaczone do osadzenia poliestrowego zbiornika. W tylnej części podwozia znajduje ją się wsporniki ze światłami tylnymi, które są zintegrowane z oświetleniem ciągnika. 

Zbiornik jest wykonany z poliestru, z przodu zbiornika zamontowany jest cyfrowy wskaźnik napełnienia zbiornika. Na górze zbiornika znajdują się dwa otwory z pokrywami. Zbiornik nadaje się tylko do bezciśnieniowej eksploatacji i jest chroniony przed nadciśnieniem i podciśnieniem przez wąż przelewowy (zamontowany na górze zbiornika) i zawór wentylacyjny w pokrywie wlewu. Wąż przelewowy nie może być w żadnym przypadku zamknięty, ponieważ powstałe w zbiorniku podciśnienie lub nadciśnienie może prowadzić do uszkodzenia zbiornika. Zawór wentylacyjny zawsze utrzymać w stanie czystym, aby uniknąć zablokowania ponieważ to również może wywołać podciśnienie lub nadciśnienie. 

Napełnienie zbiornika odpowiednią ilością cieczy jest możliwe poprzez ustawienie fabryczne pojemności zbiornika. Fabrycznie zbiornik jest ustawiony na odpowiednią ilość ogranicznikiem napełnienia, który jest przez plombowany przez Producenta. 

Zawieszenie wozu asenizacyjnego tworzy oś jezdna. W celu lepszego kopiowania terenu maszyna wyposażona jest w układ jezdny typu tandem z szerokimi oponami typu balon. Wóz asenizacyjny wyposażony jest w układ hamulcowy pneumatyczny dwuprzewodowy. 

Hamulec zasadniczy maszyny uruchamiany jest z kabiny ciągnika poprzez naciśnięcie pedału hamulca ciągnika. 

Zadaniem zaworu sterującego jest uruchomienie hamulców wozu równocześnie z włączeniem hamulców ciągnika. Ponadto, w przypadku nieprzewidzianego rozłączenia przewodów, pomiędzy wozem a ciągnikiem, zawór sterujący automatycznie uruchamia hamulec maszyny. W wozie zastosowano zawór posiadający układ zwalniający hamulec przyciskiem, wykorzystywany w przypadku kiedy maszyna odłączona jest od ciągnika. Po podłączeniu przewodu powietrza do ciągnika, urządzenie zwalniające samoczynnie przestawia się do położenia umożliwiające normalną pracą hamulców. 

Zawór wyposażony jest w trójzakresowy regulator siły hamowania, dostosowuje siłę hamowania w zależności od położenia. Zmiana położenia odbywa się ręcznie i jest uzależnione od wielkości ładunku. Dostępne są trzy pozycje pracy regulatora: A – „Bez ładunku”, B – „Pół ładunku”, C – „Pełny Ładunek”.

Hamulec postojowy przeznaczony jest do unieruchomienia wozu asenizacyjnego w trakcie postoju. Korpus mechanizmu korbowego hamulca, przymocowany jest do prawej podłużnicy podwozia. Linka stalowa prowadzona przez dwie rolki prowadzące, połączona jest z dźwigniami rozpieracza osi jezdnej z mechanizmem korbowym. Napinanie linki odbywa się poprzez obrót korby w prawo, co powoduje wychylenie dźwigni rozpieraczy, które rozchylając szczęki hamulcowe unieruchamiają wóz asenizacyjny. 

Dyszel pociągowy wyposażony jest w przykręcone oko dyszla co umożliwia agregatowanie wozu z dolnym zaczepem transportowym ciągnika. Do dyszla zamocowana jest podpora, która na czas pracy i transportu jest składana i jest wykorzystywana podczas postoju.

Wóz Asenizacyjny - Zalety

Zbiorniki wytwarzane są ręcznie, z wykorzystaniem specjalnych włókien szklanych. Zastosowanie najwyższej jakości materiałów do produkcji sprawia, że zbiorniki te charakteryzują się perfekcyjnie wygładzoną powierzchnią zewnętrzną oraz odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Specjalna budowa głównego zbiornika wpływa na niski środek ciężkości dla całej maszyny, a także całkowite opróżnienie w trakcie wylewania gnojowicy.

Bardzo ważną cechą wozów jest niska masa własna. Wozy wypo
sażane są w standardzie w osie resorowane typu Boogie. W podwoziu typu tandem tylna oś jest skrętna. Każdy wóz wyposażony jest w 3-drożny zawór hydrauliczny dwustronnego działania w sposób pewny i niezawodny steruje wylewaniem gnojowicy.

Wóz wyposażony jest w pompę ślimakową, która charakteryzuje się:

  • znacznie dłuższą żywotność,
  • wysoka odporność na zanieczyszczenia, które znajdują się w pompowanej cieczy (odstojnik kamieni),
  • możliwością zasysania cieczy z dużą zawartością suchej masy,
  • zwiększaniem wydajności pompy poprzez zwiększanie obrotów ciągnika,
  • możliwością zasysania pompowanej cieczy z głębokich zbiorników i kanałów.

Wydajność pompy 4000 l/min przy ciśnieniu 6 barów.  Sterowanie za pomocą układu hydraulicznego ramieniem ssawnym bezpośrednio z ciągnika. Pozwala to szybko i wygodnie zasysać gnojowicę do wozu wraz z automatycznym przełączaniem na mieszanie.


Drukuj